05 Nisan 2022
Genel

2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı – Ulaştırma 2053 Vizyonu Lansmanı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun sunumu ile kamuoyuyla paylaşıldı.

5 Nisan 2022 Salı günü Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleşen 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı – Ulaştırma 2053 Vizyonu Lansmanı’na Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanı sıra Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, Türksat Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Kemal Yüksek, Türksat Genel Müdürü Hasan Hüseyin Ertok, Türksat Genel Müdür Yardımcıları Selman Demirel, Metin Çavuşoğlu ve Ahmet Savaş, Türksat İstanbul Anadolu Yakası İl Müdürü Mete Arslan ile Türksat İstanbul Avrupa Yakası İl Müdürü İbrahim İnan katıldı.    

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında hazırlanan Ulaştırma 2053 Vizyonu'nun tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada tüm ulaşım ve haberleşme modlarında entegre bir anlayışı benimsediklerini, yatırımlarını bu yaklaşıma uygun biçimde ana planları doğrultusunda inşa ettiklerini söyledi. Tüm ulaşım modlarını entegre bir yaklaşımla ele alarak, yolcu ulaşımı için en iyi alternatiflerin sunulmasını amaçladıkları planla yük taşımacılığında da rekabetçi bir lojistik sektörün oluşturulması için gerekli adımların ve stratejilerin ortaya konulduğunu dile getiren Karaismailoğlu, mobilite, lojistik ve dijitalleşme konularına odaklandıklarını anlattı.

Karaismailoğlu, bu plan çerçevesinde Türkiye’nin ekonomik gelişimine üst düzeyde katkıda bulunacaklarını, ülkenin yeni, hızlı ve konforlu bir altyapıyla daha sürdürülebilir, güvenli, çevreci, erişilebilir, kapsamlı, hızlı ve teknolojik olarak daha yenilikçi bir ulaştırma sektörüne sahip olacağını anlattı. Bu yenilenme sürecinin ulaşım ve haberleşme alanlarında bütünsel kalkınma odaklı ve dünyayı Türkiye’ye entegre etmeyi hedeflediğini vurgulayan Karaismailoğlu, "Ulaştırma ve lojistikte küresel ölçekte öncü, bölgesinde lider bir ülke olmak için ulaştırma ve lojistik faaliyetlerinde bütünselliği sağlayacağız. Ulaşım hizmetlerine adil erişimi artıracak ve altyapı kalitesini en üst seviyeye yükselteceğiz. Ulaştırma ve lojistikte etkinlik ve verimliliği sağlayacak, maliyetleri düşüreceğiz." şeklinde konuştu.

"Asya ile Avrupa arasındaki ticaretten aldığımız payı artırmayı hedefliyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, hayata geçirdikleri projelerin ülkenin büyümesine, üretimine ve istihdamına katkılarından bahsederek, ulaştırma, lojistik ve altyapıda küresel gelişmeleri paylaştı.

Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasında 700 milyar doları aşan ticaretten aldığı payı artırmayı hedeflediklerini dile getiren Karaismailoğlu, 30 trilyon dolarlık küresel ticaret hacminin merkezinde olduklarını ve bu potansiyelden daha çok faydalanmayı amaçladıklarını anlattı.

Karaismailoğlu, Avrupa, Orta Doğu, Uzak Asya, Kuzey Amerika, Güneydoğu Asya, Sahraaltı Afrika ve Afrika'nın ticaret hacminden ve nüfus hareketliliğinden bahsederek, bu alanlardaki beklentilerle ilgili bilgiler verdi.

Tüm dünyada 2020'de 12 milyar ton olarak gerçekleşen ticaret hacminin 2030'da 25 milyar tona, 2050'de 95 milyar tona ulaşmasının beklendiğini aktaran Karaismailoğlu, nüfus ve ticaret hacmindeki artış beklentilerinin Türkiye'nin ortaya koyduğu "orta koridorda küresel bir lojistik süper güç olma" iddiasının ne kadar yerinde olduğunu gösterdiğini vurguladı.

Karaismailoğlu, tüm dünyadaki ülkelerin artan talebi karşılamak için ulaştırma ve altyapıda yapmayı planladığı yatırımlardan bahsetti.

19 yılda 172 milyar dolarlık yatırım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, ulaştırma yatırımlarını gerçekleştirirken geleceğin ulaşım teknolojilerini ve değişen hareketlilik alışkanlıklarını göz önünde bulundurduklarını belirterek, Türkiye’deki elektrikli araç altyapısı için çalışmalara devam ettiklerini söyledi. Karaismailoğlu, ulaştırma ve lojistikte adil erişimi, hareketliliği, toplumun refahını ve verimliliği sağlamak, maliyetleri düşürmek, insan kaynaklarını yetkinliğini ve enerji verimliliğini artırmak için önemli adım attıklarını, ortak aklı önemseyen ve topluma kulak veren bir anlayışla ilerlediklerini, ihtiyaçları analiz edip ulaştırma ve haberleşme alanındaki trendleri dikkate alarak bir modelleme oluşturduklarını anlattı.

"Yolcu taşımada trenin payının 6 kat artırılması hedefleniyor"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, yolcu taşımacılığında 2053'te trenin payının 6 kattan fazla artırmayı hedeflediklerini belirterek, "Böylece kara yolunun 2023'te yüzde 71'in üzerine çıkacak yük taşımacılığındaki oranını, 2053'te yaklaşık yüzde 15 düşürmeyi hedefliyoruz. Bu rakamlar aynı zamanda karbon salımının ciddi anlamda azaltılması anlamına geliyor." açıklamasında bulundu. Mevcut durumdaki özel araç kullanımının sahip olduğu paya değinen Karaismailoğlu, 2023 ila 2053 beklentileri arasında özel araç ile yolcu taşımacılığının payını aynı tutmayı hedeflediklerini vurguladı. Karaismailoğlu, "2023'te demir yolu ile taşınan yolcu sayısının yaklaşık 19,5 milyon olmasını öngörüyoruz. Bu rakamın 2035'te 145 milyonu, 2053 yılında ise 269 milyonu geçmesini hedefledik." diye konuştu.