e-Devlet Kapısı’nın işletilmesi ve yönetilmesi görev ve sorumluluğu 10/07/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren,1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanlığı’na verilmiştir. Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda, ortak bir platformda ve vatandaş odaklı sunumu için iş süreçlerinin gözden geçirilmesi, içerik yönetimi, entegrasyon ile ilgili standartlar ve gerekli hukuki düzenlemeler konusundaki çalışmalar, T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanlığı’nın koordinasyonunda ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının etkin katılımıyla Türksat Uydu Haberleşme Kablo TV ve İşletme A.Ş. tarafından yürütülmektedir.
e-Devlet Kapısı, Devlet hizmetlerinin tek nokta üzerinden vatandaşa ulaştırılması için hazırlanmış bir üründür. İster Web üzerinden istenirse mobil cihazlar ile kullanıcıların devlet hizmetlerine hızlı, güvenli ve kesintisiz ulaşabilmesi amaçlanmaktadır.
e-Devlet Kapısı’nın bir diğer amacı da e-Devlet Şifresi, Elektronik İmza, Mobil İmza ve İnternet Bankacılığı gibi kimlik doğrulama sistemleri ile en güncel bilgiye, sadece ilgili kişinin ulaşmasının sağlanmasıdır.
e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan hizmetlerle,
• Bürokrasinin Azaltılması
• Vatandaşın Devlet Kapısına Değil, Devletin Vatandaşın Ayağına Gitmesi
• Daha kaliteli, Daha Hızlı, Daha Kolay, Düşük Maliyetli ve 7/24 Hizmet Sunumu
• Şeffaflığın Sağlanması ve Hizmetlere erişimde eşitlik sağlanması hedeflenmektedir.
e-Devlet Kapısı engellilerin de kolayca kullanabilmesini sağlayacak ilgili uluslararası kabul görmüş teknik standartlara azami ölçüde uyum gösterecek tasarım özelliklerine sahiptir.
160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezi’ne ek olarak, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya hesapları üzerinden de kullanıcılarına bilgi desteği vermektedir.
e-Devlet Kapısı, 18 Aralık 2008 tarihinde hizmete girmiş olup, sağladığı altyapıyla birçok ülke tarafından da örnek alınan bir yapıdadır.
Mobil devlet uygulamaları, bilgisayarın olmadığı yerlerde bile yaygın bir telefon desteği ile ihtiyaç duyulan hizmetlerin kullanıcılara ulaştırılmasını amaçlar. Yenilikçi ve sade tasarımıyla e-Devlet Mobil uygulaması, vatandaşların zaman ve yer kısıtlaması olmadan, her yerde ve ihtiyaç duydukları her an, e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan hizmetlere erişebilmeleri ve hizmetlerden daha hızlı yararlanabilmeleri için kullanıma açılmıştır. 2009 yılında wap sayfası ile ilk adımları atılan e-Devlet Mobil, mobil ekosisteme ayak uydurarak sürekli gelişmiş ve yenilenerek “e-Devlet” ismiyle Apple iOS platformunda Mart 2015’de, Google Android platformunda Mayıs 2015’de yayımlanmıştır.
Google Play ve Apple uygulama marketlerinden ücretsiz olarak indirilebilen e-Devlet Mobil uygulamasını kullanmak için cihazın internet bağlantısının olması gerekmektedir. Uygulamaya mobil imza ile veya e-Devlet Kapısı şifresi ile giriş yapılabilmektedir.
e-Devlet Mobil, e-Devlet Anahtar ve Barkodlu Belge Doğrulama gibi destekleyici yan uygulamalar ile de daha güvenli ve daha dinamik bir hizmet erişim imkânı sunmaktadır.
e-Devlet, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulmasıdır. Böylece, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması hedeflenmektedir. Bürokratik ve klasik devlet kavramının yerini almaya başlayan e-devlet anlayışı ile, her kurumun ve her bireyin bilgi ve iletişim teknolojileri ile devlet kurumlarına ve kurumlarca sunulan hizmetlere kolayca erişmesi hedeflenmektedir.